Egypt Warns British Magazine for Negative Report on Leasing Out Suez Canal

Egypt’s state news service commented on a negative report published by the British magazine The Economist on the situation in the country, which contained allegations of the possibility of renting the Suez Canal.

In response to this report and the abuses contained therein, the Egyptian Public Information Service decided to call a correspondent for The Economist to send him a letter of protest against what was stated in the report, asking the magazine to be objective. to be impartial and respect the rules of the journalistic profession when dealing with Egyptian cases, and to return to the relevant authorities to take into account all opinions and points of view, as required by the rules and ethics of journalistic and media work.

The State News Service issued a statement rebutting the inaccuracies and accusations contained in a British magazine report, which said: “The Economist’s report violated all rules and ethics of journalism and included repeating baseless rumours, making rash accusations and relying on sources.” , all of which are unknown. , and the publication of false figures and data without reliance on any source and other claims and false information that indicate a lack of knowledge about what is happening in Egypt at the political, economic, social and cultural levels.

SIS said in a statement: “One of the most important rules of journalistic work is the need to mention the sources relied on by the author or compiler of a journalistic article, especially when mentioning facts, data or opinions, as well as the desire to question the opinion and position of all sides of the subject, impartially state all points of view.

In gross violation of these principles, The Economist’s report was biased, unbiased, deliberately misrepresented and misrepresented. It also did not call on any Egyptian party to verify its data and facts before it was published.

In addition, the report cites 13 sources that he relied on to convey his data and opinions, including one well-known source attributed to a Lebanese researcher, and he cited an opinion sent that had no evidence or corroboration, then 12 completely anonymous sources , to which he referred with the following descriptions: Retired bank manager – Father of five says – Some say – Others say – Football fans speculate – Army engineers say – Journalist says – Loyalist explains – Experienced foreign observer says – Retired bank manager says ” This boss killed our president” (Here the writer exposed a source who previously tried to hide his affiliation, so if he is my brothers from a terrorist group) – formulated a liberal group – says a Western diplomat..and other descriptions without specification the only known source, like that require the rules of journalism.

In addition, the author of the report positioned himself as expressing and defending the will of the Egyptian people without referring to any source that expresses that will or supports his claims, which he attributed to vague generalities such as his speech about: Most Egyptians see – the Egyptians are afraid – more than half of the Egyptians are more dissatisfied – There are rumors (that Egypt can rent the Suez Canal) and so on … “

Source: RT

Related Stories

Leave a Reply